“Sok gyönyörű motor van a világon, de az MV Agusta valami más…” – és ha megnézzük a képeket, valóban nehéz fogást találni rajta. Itt az új MV Agusta Moto2 -es versenymotor!

Visszatekintő

A nagy visszatérés a Forward Racing Team verseny csapattal együtt kezdődik és a cél nem más, mint új fejezetet írni a motorversenyzés történelmében. Az MV Agusta története nem szorul hosszú bemutatásra: 1907-ben indult a szicíliai vállalkozás, ami Giovanni Agusta Grófról kapta a nevét. Eleinte csak repülőgépek gyártásával foglalkoztak, de a két világháború között a motorkerékpár gyártás felé is elmozdult a portfólió. Pár Cagiva, majd Harley Davidson tulajdonában eltöltött év után hazatalált a név, ami azóta is legendásan gyönyörű motorokat alkot.

A Forward Racing Team története 2009-ben indult, miután a Kawasaki kilépett a világbajnokságból. Mivel a Media Action nevű kommunikációs és marketing ügynökség régóta működött a MotoGP versenyeken, így mertek egy nagyot és az egykori Kawasaki csapattal megalapították a Forward Racing Team-et, amivel a középkategóriában voltak aktívak. Nagy sikereket értek el a kategóriában, főleg miután az NGM Mobile beállt a csapat mögé, mint szponzor.

A lényeg

A motor alapja, ahogy már eddig is tudtuk, egy négyütemű, három hengeres DOHC Triumph blokk lesz, 765 köbcentivel, 77.99 mm-es furattal és 53.38 mm-es lökettel. De lesz még hozzá egy FCC csúszókuplung, SC-Project féle titanium három az egybe kipufogó, Magnetti Marelli REX 140 motorvezérlő, és még sok minden más.

A váz térhálós kialakítású lesz alu oldal lemezekkel, a lengőkar CNC megmunkált alumínium. A futómű a kategóriában elvárt Öhlins, a felnik pedig OZ kovácsolt magnézium darabok lesznek. Tengelytávja 1382 mm, a villaszög 24°, az utánfutása pedig 104 mm.
Üzemanyag kapacítiása 24 liter, és mindez 217 kilós minimális száraz súlyt jelent versenyzővel együtt.

Az MV Agusta elnöke, Giovanni Castiglioni, a csapat tulajdonos Giovanni Cuzari és a projekt vezető Brian Gille mind ugyanannyira örültek az együttműködés lehetőségének. Nem csoda, hiszen az Agusta név 42 éve járt utoljára gyorsasági világbajnoki futamon, ami nem tegnap volt.

Ráadásul kaptunk még egy elég profi promó videót is:

Nekünk, MV Agusta rajongóknak pedig nem maradt más dolgunk, mint kivárni a 2019-es szezont, amikor élesben láthatjuk az olasz legendát újra a VB pályákon!

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..